Skip to main content
Werving

Dealmakers

Door 11 mei 2020No Comments

Schuilt er een Dealmaker in jou?
Klinkt leuk hoor Shirley, maar wat is een Dealmaker hoor ik je bijna denken..

Laat ik je eens meenemen in onze wereld van Dealmakers.
Onze sales collega’s zijn met recht ware dealmakers. Maar heel eerlijk, dat geldt natuurlijk niet alleen voor onze sales collega’s. Uiteindelijk gaan we met z’n allen voor ‘de beste deal”.

Maar goed, ik richt me in deze blog op onze sales collega’s. Wat maakt hen nou een echte Dealmaker?

Het verkopen is uiteraard het ultieme doel.
Ik zeg ultiem omdat het gesprek voorafgaand aan de deal net zo belangrijk is.
In de recruitment zeggen ze het mooi; we zijn op zoek naar de juiste mensen, willen ze binden en boeien. Maar laten we eerlijk zijn, dat willen we toch ook met onze klanten?! VINDEN (middels Acquisitie een klant benaderen en als klant toevoegen aan onze portefeuille) , BINDEN (zorgen voor de beste deal voor de klant) & BOEIEN (het aanbieden van een totaalpakket).

Hoe we dat voor elkaar boxen blijft ‘bedrijfsgeheim’, maar laten we zeggen dat alle ingrediënten  (een goed salesplan, enthousiaste collega’s, een gedreven salescoach en een ruim assortiment aan verbruiksartikelen) aanwezig zijn!

Hoe ziet een dag eruit?

Je bent vandaag lekker op tijd binnen en klikt je computer aan. Tijdens het opstarten wandel je naar de ‘huiskamer’ voor een bakje koffie. Je bent niet de enige met die gedachten en schuift aan bij de discussie wie de ware winnaar was tijdens een onderlinge battle. De strijd zit er al lekker in 😉 en er is een deal gemaakt, revanche is vanmiddag tijdens een potje Ping – Pong.

Uiteindelijk gaat iedereen naar zijn of haar afdeling, er is werk aan de winkel.

Een Dealmaker in een notendop; als Dealmaker schrijf je, afhankelijk van je functie, 3 tot 9 keer per dag (Acquisitie) of 18 tot 30 keer per dag (Relatiebeheer) een order. Bij iedere order voel je de kick, omdat je hebt onderhandeld tot “de beste deal”. De beste deal is vaak een kostenbesparing op de verbruiksartikelen van de klant, maar dit kan bijvoorbeeld ook een voorraadoplossing of partnerovereenkomst zijn. Als dealmaker zie je het sluiten van de deal als een spel wat je met veel finesse speelt.

We zijn trouwens altijd op zoek naar nieuwe Dealmakers, dus mocht je hier nou meer over willen weten? Ik vertel je graag meer 😉