Groei binnen onze organisatie in een tijd als deze maakt mij toch wel trots
We zitten er nog middenin, COVID-19, en niemand weet wanneer en hoe het ‘nieuwe normaal’ weer terug komt.
Vooralsnog houden we 1.5 meter afstand, vermijden we drukte, wassen we onze handen regelmatig, blijven we bij klachten thuis en werken we zoveel mogelijk thuis. Als we ons er allemaal aan houden ben ik er van overtuigd dat het ‘nieuwe normaal’ sneller dan verwacht gaat komen, en daar zullen we ons op moeten voorbereiden. Maar hoe doen we dat en wat is dat eigenlijk dan, dat nieuwe normaal?
Gaan we dan nog allemaal in de auto springen voor een vergadering? Ik denk dat de ‘Intelligente Lockdown’ ons ook heeft laten inzien dat bepaalde werkzaamheden efficiënter kunnen. Collega’s die thuis kunnen werken hebben we de afgelopen periode voorzien van een volledige thuiswerkplek. Zij hebben uiteraard moeten wennen maar na bijna een half jaar zijn we allemaal behoorlijk gewend en hebben we een effectieve manier van samenwerken op afstand gevonden. Thuiswerken zal daarom ook naar de toekomst toe, voor ons, een onderdeel blijven van een ‘normale werkweek’.
We zullen meer gebruik gaan maken van beeldbellen voor de vergaderingen maar ook voor de sollicitatiegesprekken. Die werden ook positief ontvangen door onze nieuwe collega’s.
Zoals gezegd hebben wij een mooie groei doorgemaakt, we hebben maar liefst 11 nieuwe collega’s en 2 stagiaires, mogen toevoegen aan ons ‘team van Van der Logt Group’. Graag stel ik ze aan je voor en hoe leuk is het omdat te doen op de manier zoals we ook het sollicitatiegesprek hebben gevoerd, via beeld ;-).
Alle collega’s heb ik gevraagd om zichzelf voor te stellen. Van links naar rechts en van boven naar beneden, start ik met;
Miranda; Ik ben Miranda en werk nu sinds mei dit jaar binnen Van der Logt Group als magazijnmedewerkster. Als vrouw voel ik me in het magazijn wel echt ‘one of the guys’. Het is een leuke club en ik heb het goed naar mijn zin. Het is fijn dat iedereen kan meedenken hoe we nog efficiënter kunnen gaan werken. Iedereen heeft eigen taken en toch rouleren we ook regelmatig, dat maakt het werk ook afwisselend. Ik vind het belangrijk om mijzelf te kunnen en mogen zijn en dat kan ik hier. Dat maakt dat ik iedere dag met een lach naar mijn werk ga.
Bjorn; Hallo, ik ben Bjorn en werk nu iets meer dan 4 maanden bij Van der Logt Group als magazijnmedewerker. Tijdens mijn sollicitatie procedure kreeg ik vanwege corona maatregelen een presentatie over het bedrijf via Skype waar ook twee andere kandidaten bij zaten. Na de presentatie op Skype werd ik opgebeld om mee te lopen en om elkaar beter te leren kennen ( rekening houdend met de COVID maatregelen. Wat bij Van der Logt Group inhoud; op gepaste afstand en met een mondkapje) om te kijken of het daadwerkelijk iets voor mij is. Er hangt een gezellige sfeer, waar humor en hard werken centraal staat. Sindsdien is het heel hard gegaan en werk ik er al iets meer dan 3 maanden en heb al zelfs mijn heftruck-certificaat mogen behalen!
Tom; Hoi, Mijn naam is Tom en ik werk nu iets meer dan 4 maanden bij Van der Logt Group als Sales binnendienstmedewerker. Tijdens mijn sollicitatie werd mij gevraagd: ‘waarom ik een baan zoek in sales?’. Helpen van mensen, dit is natuurlijk op allerlei manieren mogelijk. Maar het vak sales geeft je de mogelijkheid om het probleem te ontdekken door de klant goed te begrijpen en hierbij per direct van waarden bij de klant te zijn. Om dit te leren, moet je veel meters maken en dat is uitdagend! En tuurlijk heb je wel eens een tegenslag hier en daar maar dit maakt je sterker. Niet alleen op je werk maar ook in je privé leven! Groeien dat is wat je doet. Tijdens mijn sollicitatieprocedure werd mij verteld dat onze sales afdeling is gebaseerd op het idee van ‘The Wolf of Wall Street’. Het grote scherm waar je de scores ziet van je collega’s en een gezond competitie gevoel krijgt om zo veel mogelijk eruit te halen. Dat scherm dat staat er en we houden regelmatig battles. Maar ook wordt het presteren gezien en zeer gewaardeerd. Nu na naar iets meer dan 3 maanden kan ik zeker zeggen dat ik me op mijn plek voel en met de hulp en motivatie van mijn super collega’s kan ik zeggen dat er een aantal records is gesneuveld ;-).
Esmee; Mijn naam is Esmee. Na het afronden van mijn studie Commerciële Economie op Avans Hogeschool ging ik opzoek naar mijn eerste baan in het commerciële werkveld. Al vrij snel vond ik een hele leuke baan bij Van der Logt Group als Sales Binnendienstmedewerker. Bij deze functie ben ik verantwoordelijk voor de dagelijkse toestroom van nieuwe klanten. Ik werd met open armen ontvangen door een geweldig team, waardoor ik mezelf gelijk thuis voelde. Inmiddels ben ik hier drie maanden werkzaam en ik hoop dat er nog vele maanden (jaren) mogen volgen!
Joyce; Hallo allemaal, ik stel mijzelf graag aan jullie voor. Mijn naam is Joyce en sinds juli werkzaam bij Van der Logt Group op de Financiële Administratie als Debiteurbeheerster. Ik heb ruim 11 jaar ervaring in de deurwaarderswereld en wil mijn kennis en vaardigheden inzetten om de klanten te stimuleren de verstuurde facturen te betalen. In het contact met de klant is het belangrijk dat we op een gepaste en klantvriendelijke manier overkomen om een goede klantrelatie te behouden. Toen ik de eerste dag binnen stapte, merkte ik dat Van der Logt Group een gezellig team is en iedereen goed met elkaar overweg kan. Dit is belangrijk voor zowel de werksfeer als de uitvoering van de werkzaamheden. Ik ben dan ook warm ontvangen en voelde mij al snel thuis.
Anouk; Hallo lezer, ik ben Anouk en sinds februari 2020 doe ik onderzoek voor mijn afstuderen bij Van der Logt Group. Via een connectie van mij kwam ik bij dit bedrijf terecht waarvan werd gezegd dat zij een uitstekende begeleiding zouden bieden voor mijn proces. Na ongeveer een half jaar kan ik dit ook beamen. Ondanks dat ik niet veel op kantoor aanwezig ben, voel ik mij niet als grijze muis tussen de kuddedieren als ik toch weer eens langs kom. Telkens als ik binnen stap voelt het als een warm welkom en ben ik vaak langer dan gepland op locatie. Met enthousiasme kijk ik uit naar de resterende tijd bij Van der Logt Group.
Sabine; Hoi ik ben Sabine en ik werk sinds augustus bij Van der Logt Group als Administratief medewerker Inkoop. Toen ik midden in de Coronacrisis op zoek ging naar een andere baan, kwam ik in contact met Shirley. Tijdens de presentatie die Shirley mij online gaf over het bedrijf en de bijbehorende visie sprak het mij met name aan dat het mederwerkersgeluk hier heel hoog in het vaandel staat. Ik werk er nu inmiddels 1,5 maand en heb het echt enorm naar mijn zin. Mijn functie bevalt mij heel goed. Ik hou me tot nu toe voornamelijk bezig met het plaatsen van inkoop orders, offertes opvragen bij verschillende leveranciers en het beantwoorden van de e-mails die we ontvangen van de leveranciers en van interne collega’s. Er valt voor mij nog genoeg te leren en er zijn genoeg mogelijkheden om mijzelf verder te ontwikkelen binnen ons bedrijf.
Jens; Hallo, ik ben Jens en sinds 2 maanden ben ik als magazijnmedewerker werkzaam bij Van der Logt Group in Etten-Leur. Vanaf begin af aan ben ik hier met open armen ontvangen door een leuke groep collega’s nadat ik gewezen was op de vacature door een oud-collega die hier al meerdere jaren werkt. Als magazijnmedewerker heb je hier heel gevarieerd werk; laden/lossen, orderpicken, retouren verwerken e.d., waardoor iedere dag anders is. De relaxte werksfeer en flexibele uren maken het goed mogelijk om dit werk met m’n andere werk als producer/remixer te combineren. In 2018 heb ik een droom in vervulling zien gaan, nadat ik m’n allereerste release op vinyl plaat had en enkele maanden later m’n eerste album op CD. Sindsdien zitten er iedere week heel wat uren werk in verschillende projecten en dat lukt allemaal prima. Van der Logt is een mooi bedrijf met veel mogelijkheden, waar ik nog lang hoop te werken!
Max; Hoi, ik ben Max, 28 jaar en kom uit Prinsenbeek. Samen met mijn broer ben ik recent begonnen bij dit bedrijf en heb het er erg naar mijn zin. Ik ben afgestudeerd grafisch media vormgever maar voor vast werk ben ik veel liever met m’n handen bezig dan dat ik achter een computer kruip. De sfeer bij dit bedrijf is erg goed! ik hoop hier dan ook lang werkzaam te zijn! In de uren buiten werk rijd ik graag op de motor en ben ik vaak te vinden bij mijn vrienden te vinden.
Thomas; Hoi, ik ben Thomas, 31 jaar, kom uit Zevenbergen en heb 2 broers waarvan er 1 samen met mij recent is begonnen bij Van der Logt Group. Ik ben via Bjorn terecht gekomen bij Van Der Logt Group en in de korte tijd dat ik er nu werk heb ik het erg naar m’n zin. Ik heb vroeger 9 jaar honkbal uitgeoefend en in de laatste jaren wat fitness gedaan. In mijn vrije tijd zit ik met vrienden op het terras of thuis op de bank. Ik ben graag buiten de deur, heb dan ook een motor voor de warme dagen maar ik moet toegeven dat ik hem te weinig uit de schuur haal. Ik hoop mezelf hier binnen Van der Logt Group nog lang werkzaam te zien en met iedereen een mooie tijd tegemoet te gaan.
Sjoerd; Hallo, ik ben Sjoerd en ben momenteel aan de slag als stagiair binnen Van der Logt Group, waarbij ik me bezig houd met het implementeren van locatienummers en een herinrichting van het magazijn. Het vinden van een geschikte stage is in deze tijd erg lastig, daarom was ik meteen enthousiast toen deze mogelijkheid zich aandiende.
Tijdens een van mijn eerste kennismakingsgesprekken werd aangegeven dat het een heel open organisatie is met een hele goede sfeer onderling. Dit werd direct duidelijk tijdens een van deze gesprekken toen collega’s buiten aan het sporten / voetballen waren en het onderling hoorbaar gezellig hadden. Inmiddels doe ik hier zelf graag aan mee en mag ik van geluk spreken dat ik in deze tijd hier mezelf kan ontwikkelen met de juiste begeleiding.
Sophie; Hoi, ik ben Sophie en ben vanaf begin oktober, na mijn afstuderen, werkzaam als medewerker front- en backoffice. Ik ben bij de Van der Logt Group terecht gekomen toen ik stage liep in het derde jaar van mijn studie. Na deze stage zijn we altijd in contact gebleven en ben ik blij dat ik weer terug ben bij deze leuke organisatie.
Omdat ik tijdens mijn studie al werkzaam ben geweest op de afdeling front- en backoffice, was er wel een kleine opfriscursus nodig om weer helemaal mee te kunnen draaien in de werkzaamheden. Maar dat is natuurlijk helemaal goed gekomen. Ik heb er dan ook zin in om de komende maanden aan de slag te gaan en mezelf te blijven ontwikkelen binnen de Van der Logt Group.
Wist-je-datjes:
- Wat eigenlijk ook leuk is om te vertellen is dat we een jong team hebben met een gemiddelde leeftijd van 33,3 jaar en dat Tom zelfs onze jongste collega is met zijn twintig lentes jong.
- De wijste collega is onze Senior Accountmanager Michel, hij heeft “net” Abraham gezien en vierde eerder dit jaar zijn vijfjarig jubileum.
- In het kader van ontwikkelen volgen er momenteel 14 collega’s een externe opleiding/training en krijgen alle collega’s een GoodHabitz account; dé online opleider van Nederland.
- We nog steeds groeiende zijn en binnenkort weer de nodige leuk en uitdagende vacatures hebben. Houd onze website en social media in de gaten ;-)!